Jump to content
Main menu
Main menu
move to sidebar
hide
Navigation
Main page
Recent changes
Random page
freem
Search
Search
Appearance
Create account
Log in
Personal tools
Create account
Log in
Pages for logged out editors
learn more
Contributions
Talk
Editing
Openai/69037594-1b04-8001-9840-9c6f08acdbf9
(section)
Add languages
Page
Discussion
English
Read
Edit
Edit source
View history
Tools
Tools
move to sidebar
hide
Actions
Read
Edit
Edit source
View history
General
What links here
Related changes
Special pages
Page information
Appearance
move to sidebar
hide
Warning:
You are not logged in. Your IP address will be publicly visible if you make any edits. If you
log in
or
create an account
, your edits will be attributed to your username, along with other benefits.
Anti-spam check. Do
not
fill this in!
=== Assistant: Camille ti osserva come se fossi un sogno febbrile. === Camille ti osserva come se fossi un sogno febbrile. Poi si alza lentamente. Ha il volto segnato — non dalla vecchiaia, ma dal peso. Le mani tremano leggermente mentre prende la busta dalle tue mani. La apre, la legge. Una smorfia. Dolore. Paura. Forse rabbia. Poi ti guarda. E in quella voce spezzata da troppe notti senza sonno, ti dice: — "È troppo tardi. Robespierre non ascolta più. Marat vuole sangue, non verità. Io ho scritto... ho urlato... 'Clemence, pas vengeance!' Ma mi rispondono con silenzi e minacce." Stringe il foglio tra le mani. — "Non sono un eroe. Non sono un soldato. Ma se la rivoluzione si spezza adesso… la Francia non avrà altro che tiranni." Si avvicina. I suoi occhi si fanno accesi, vivi, quasi feroci. — "Tu. Sei un nessuno. Perfetto. Nessuno ti guarda. Nessuno ti controlla... ancora." Apre un cassetto. Tira fuori un altro foglio, già piegato e sigillato. Te lo porge. — "Portalo a Danton. Rue de l'École de Médecine. Lui è l’unico che può parlare a Robespierre in faccia… se ne ha ancora il coraggio." Poi aggiunge, con un sorriso amaro: — "Se ti prende la polizia... non ho mai visto il tuo volto. Se ci riesci... forse domani non morirò." Accetti la missione? Vai da Danton? Cerchi alleati, un’arma, o un rifugio prima? Oppure vuoi seguire un’altra strada?
Summary:
Please note that all contributions to freem are considered to be released under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (see
Freem:Copyrights
for details). If you do not want your writing to be edited mercilessly and redistributed at will, then do not submit it here.
You are also promising us that you wrote this yourself, or copied it from a public domain or similar free resource.
Do not submit copyrighted work without permission!
Cancel
Editing help
(opens in new window)